avagy mire jó az a rengeteg szemét otthon

Virágzó világűr

2015/04/14. - írta: Recycling.Blogger

Remek kis projektet találtam ki mára. Volt két üres tojástartó itthon (ami nagy szám, mert kb 10-ig meg sem állok) és tegnap láttam egy jó kis ötletet az újrahasznosításukra.
Nem bonyolult dolog, csak papírzúzalékot kell csinálni, formába bele, préselni és szárítani, esetleg virágmagokat bele és akkor el is lehet ültetni.

A leírásban sima süteménykiszúrót használtak, de gondoltam bonyolítok egyet rajta, kibontom a múltkor vásárolt Pavoni formáimat és beizzítom. Menet közben eszembe jutott, hogy előveszem a két éve a polcon pihenő virágmagjaimat is.

Ez lett a vége:

img_20150415_115239.jpg


 Mi kell hozzá:

- Papír: ha zödségeket vagy ehető virágmagokat szeretnétek a papírmaséba tenni, akkor érdemes színezetlen, vegykezelés és festés nélküli papírt használni. Ilyen például a tojástartó vagy a színezetlen karton, hullámkarton.
Egyéb esetben felhasználható gyakorlatilag bármilyen papír.

- Víz

- Turmixgép vagy botmixer: a legjobb megoldás, ha az újrahasznosításhoz egy külön turmixgépet vagy botmixert használunk, de azért ez nem mindig megoldható, ezért azt javaslom, hogy használat után nagyon alaposan takarítsátok ki a gépet. Ha lehetséges, akkor inkább szedjétek darabokra és úgy mossátok el. Alapvetően a papír nem veszélyes anyag ugyan, de a papíron lévő festék (ha van), vagy fehérítő anyag nem biztos, hogy jót tesz a szervezetnek.

- Szúnyogháló vagy fröccsenésgátló fedő (Én isktányért és szúnyoghálót használtam a víz kipréselésére.)

- Magok

- Kézügyesség - Na EZ nem kell! :-)

 Papírmasét készíteni nem nehéz dolog és nagyon mulatságos. Akár az ovisokat is be lehet fogni egy kis kreatívkodáshoz.
Először is, daraboljuk össze a papírt, tegyük bele a turmixbépbe, tegyünk bele annyi vizet, hogy ellepje és turmixoljuk össze. Ha több vizet teszünk bele, akkor finomabb papírmöszök fognak a vízben úszni, ha kevesebb vizet, akkor masszívabb masszát kapunk. Mindkettőnek megvannak az előnyei. A több vizes verziót merített papír késztéséhez használják előszeretettel, a kevesebb vizes masszát (egyéb anyagok hozzáadásával) különböző plasztikák készítésére használják.
Én egy kevésbbé vizes masszát készítettem először, ami tökéletesen megfelelt.

img_20150415_103910.jpg

Ha szeretnénk elkerülni a totális káoszt és vízben úszást, akkor vegyünk elő egy tepsit vagy tálcát, amin dolgozni fogunk. Ezután nyomkodjuk bele a papírmasszát a formába. Ha sima süteménykiszúrót használunk, akkor a legjobb a szúnyoghálóra tenni a formát, alá egy tányért (ha esetleg rá tudjuk húzni egy keretre a szúnyoghálót az a legjobb, de én bevallom lusta vagyok az ilyen projektekhez). Hogyha felemeljük és oldalra fordítjuk a tányért, akkor a fölös víz le tud csorogni a tálcára, a szúnyogháló miatt pedig nem fog ráragadni a tányérra a masszánk.
Hogy jól ki tudjuk nyomni a vizet a masszából, rendesen meg kell tömni a formát, amitől vastagabb is lesz, így nehezebben törik, könnyebb felfűzni.
Ha kinyomtuk belőle a vizet, akkor le lehet venni róla a formát és áttehetjük egy tányérra vagy valamire, amin meg tudjuk szárítani.

Nagyjából ennyi az egész.

Lehet még cifrázni, ha szeretnéd, például virágmagokkal, ha szeretnél "függőkertet" csinálni, vagy lehet rá csepegtetni illóolajokat, ha illatostót szeretnél (száradás után) vagy lehet citrushéjat darálni a masszába, lehet festeni, lehet a masszát ételfestékkel színezni (bár akkor készülj fel, hogy színes lesz a kezed is egy darabig). Én tettem a közepébe magokat, úgy, hogy megtölttem a formát egy réteg masszával, kinyomtam belőle a vizet, aztán beletettem a magokat, végül egy újabb réteg masszával lezártam, hogy ne peregjenek ki a magocskák. Úgy tervezem, hogy fellógatom az ablakba, aztán ha kikeltek a magocskák, akkor beleteszem egy cserépbe. Az eredményről majd teszek fel képet.

Jó szórakozást!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznositsd.blog.hu/api/trackback/id/tr537366964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása