avagy mire jó az a rengeteg szemét otthon

Nulla szemét projekt - Paprika

2015/05/03. - írta: Recycling.Blogger

red_capsicum_and_cross_section.jpg

Nem tudom, hogy ti szoktatok e magvakat csíráztatni, de én igen. Télen szerintem sokkal egészségesebb, mint a primőr zöldségek-gyümölcsök, amiknek se íze, se illata. A nagyobbik csemetém imádja a "piros" paprikákat, ami a kaliforniait és a kápiát jelenti, de neki még csak "piros", bár néha már neki is kápia. Egyik este, amikor épp a paprikát szeleteltem neki (és éppen akkor kb mindent csíráztattam, amit lehetett), eszembe jutott, hogy akár azt is megpróbálhatnám kicsíráztatni, úgyhogy elkezdtem gyűjteni a magokat. Így született meg a "nulla szemét" paprika projekt, ami lehetne 100%-os, ha tudnék komposztálni, de így csak 90%-os. A történet tanulsága persze az lett, hogy paprikát nem jó csíraként fogyasztani, mert a magja elég kemény és rágós, amikor pedig elválik a pici növény a magjától, akkor már az is elég rágós, úgyhogy nem túl nagy élvezet.
Lett viszont kb. 100-150 kaliforniai paprika magom, kb 30-40 db TV paprika magom és kb. 30-40 db kápia paprika magom, az anyukámnak kb. 20 kaliforniai paprika palántája, illetve egy kedves hölgynek ingyen paprika magjai, ugyanis, ha már nekem nincs kertem, legalább valaki ültesse el. Ezt Ti is megtehetitek, sőt! Szeretnélek ösztönözni titeket, hogy amennyire csak lehet csupaszítsátok le a paprikát (a szára melletti húsa is ehető) és gyűjtsétek össze a magokat, hogy minél kevesebb kerüljön belőle a szeméttelepekre és szemétégetőkbe, mert annak semmi haszna nincs.
A magokat egyébként nagyon egyszerű gyűjteni, ugyanis csak egy kis tálkába kell lemorzsolni, ahol 1-2 óra alatt megszárad és mehet egy zacskóba vagy papírtasakba, így nem foglal sok helyet.

Jó gyűjtögetést és köszönöm!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznositsd.blog.hu/api/trackback/id/tr797425944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása