avagy mire jó az a rengeteg szemét otthon

Fenyőszörp, avagy igyuk meg a karácsonyfát!

2015/05/23. - írta: Recycling.Blogger

Kicsit régen jelentkeztem, mert felhalmozódtak a feladatok az életemben. Az utóbbi két hétben leróttam bejelentési penitenciámat az adóhatóság felé, túl vagyok két tanítás nélküli ovis napon, karnis szerelésen, sapka varráson és még rengeteg mindenen, de mindet fel sem tudom sorolni. Szerencsére belefért a programba két hétvégi pihenőnap is egy kellemes kis faluban, egy erdő szélén, aminek azért is örülök, mert nagyjából február óta hegyezem a fogam egy kis fenyőszörp készítésre. Először itt olvastam róla és annyira megmozgatta a fantáziámat, hogy alig vártam, hogy május legyen és lehessen szüretelni!

Hogy rögtön el is térjek a témától... ez itt egy Tiszafa. EBBŐL NE KÉSZÍTSETEK SZÖRPÖT, mert MÉRGEZŐ!

tiszafa.jpg

Rögtön a hétvége második napján sikerült is elmenni rügyet szedni (mondanom sem kell, hogy már az első napon tűkön - sajnos nem fenyőtűkön - ültem!) és mivel türelmetlenségem határtalan, főztem egy fenyőteát, hogy legalább az ízét megkóstolhassam.
Elvileg fenyőrügyet kell gyűjteni, ami ilyenkor csodálatosan üdezöld és puha, de valahol olvastam, hogy "öregebb" ágakról is lehet bátran szüretelni.
Ezt a receptet próbáltam ki, amikor hazaértünk, de cukor helyett nyírfacukrot tettem bele (egészségügyi okokból egy ideje a sima cukrot felváltottuk méregdrága nyírfacukorral) és jóval kevesebbet.
A tapasztalataim a következők, bár mindenki ízlése más és más, úgyhogy készítés közben kóstolgassatok!
A leszedett fenyőrügyet kb. másfélszer annyi vízzel öntöttem fel, mint amennyi ellepte, utána felfőztem, forraltam 5-6 percig, mint a receptben, majd állni hagytam 24 órán keresztül. Még az elején takarjátok be fedővel, hogy minél kevesebb illóolaj párologjon el belőle. Szerintem kevesebb vízzel jobb, mert nekem így nem lett túl intenzív íze. Én egy literhez tettem kb. 40 deka nyírfacukrot, de én egy ideje nem szeretem a nagyon édes dolgokat, úgyhogy ha édes szájúak vagytok, nyugodtan tegyétek bele azt az egy kiló cukrot literenként. Ezután bele lehet tenni a citromsavat, de azt is megtehetitek, hogy felhasználás előtt ízesítitek be egy kis citromlével, szerintem sokkal egészségesebb. Szerintem nem kell bele az egy deka literenként, mert elnyomja a fenyő ízét, de ez is ízlés dolga. Ha több cukor van benne, akkor gondolom elfér benne az 1 dkg, hogy ne legyen olyan gejl íze. Ezután összeforraltam 2-3 percig és palackba töltöttem.

Milyen az íze? Kb. olyan, mint egy jó limonádé, amibe egy csepp fenyő illóolajat tettek. :D
Kitűnő köptető hatása van, ezt már a teánál éreztem, de nem megterhelő, tehát ha nincs minek felszakadnia, akkor nem fogtok fuldokolni, mint a gyógyszertől (bár aki városban lakik, annak a tüdeje állandó terhelés alatt van).

Jó boszorkánykodást!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznositsd.blog.hu/api/trackback/id/tr827485668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása